2024 yılında rekora koşan motosiklet pazarı, 2025’e girerken sert bir frenleme yaşadı. TÜİK ve sektör raporlarına göre Türkiye motosiklet pazarı, 2025’in ilk çeyreği itibarıyla yıllık bazda %44,2 oranında daraldı. Bu düşüş, son 10 yılın en sert gerilemesi olarak kayıtlara geçti.
Bu küçülmenin en önemli sebepleri arasında;
- Kredi ve finansmana erişimin zorlaşması
- Kur farkı ve gümrük maliyetleri
- Çin menşeli giriş seviyesi modellerde fiyat artışı
- İkinci el pazarının aşırı büyümesiyle talebin sıfırdan uzaklaşması
- Kargo/kurye sektöründeki yavaşlama
bulunuyor.
2023–2024 döneminde artan “ev-ekonomi / bireysel ulaşım ihtiyacı”, pandemi sonrası yükselen trendi desteklemişti. Fakat 2025 ile birlikte özellikle fiyat/gelir dengesinin bozulması, yeni motosiklet alımlarını yavaşlattı.
Pazarın alt segment değerlendirmesi
| Segment | Durum | Neden |
|---|---|---|
| 50–150 cc | En sert düşüş | kurye talebinin yavaşlaması |
| 250–400 cc | orta düşüş | fiyat-fayda dengesi geriledi |
| 400 cc üzeri | daha hafif daralma | hedef kitle daha güçlü alım gücüne sahip |
| elektrikli motosikletler | beklentinin altında | şarj altyapısı + fiyatlar caydırıcı |
2025’te ne bekleniyor?
- Talebin yılın ilk yarısında düşük seyretmesi
- Yaz sonrası hafif toparlanma ihtimali
- Yerli üretim/yan sanayi yatırımlarının teşvikleriyle maliyet düşüş ihtimali
⚡ Elektrikli modellerde henüz istenen ivme yok
Özet
✅ Türkiye motosiklet pazarı 2025’te %44,2 küçüldü
✅ Kur, finansman ve maliyet baskısı satışları frenledi
✅ Giriş seviyesi modeller satış kaybında başı çekti
✅ Elektrikli modeller henüz sıçrama yapamadı
✅ 2025’in ikinci yarısında sınırlı toparlanma bekleniyor