<p>2024 yılında rekora koşan motosiklet pazarı, 2025’e girerken sert bir frenleme yaşadı. TÜİK ve sektör raporlarına göre Türkiye motosiklet pazarı, 2025’in ilk çeyreği itibarıyla <strong>yıllık bazda

Türkiye Motosiklet Pazarında Ciddi Daralma!

2024 yılında rekora koşan motosiklet pazarı, 2025’e girerken sert bir frenleme yaşadı. TÜİK ve sektör raporlarına göre Türkiye motosiklet pazarı, 2025’in ilk çeyreği itibarıyla yıllık bazda %44,2 oranında daraldı. Bu düşüş, son 10 yılın en sert gerilemesi olarak kayıtlara geçti.

Bu küçülmenin en önemli sebepleri arasında;

  • Kredi ve finansmana erişimin zorlaşması
  • Kur farkı ve gümrük maliyetleri
  • Çin menşeli giriş seviyesi modellerde fiyat artışı
  • İkinci el pazarının aşırı büyümesiyle talebin sıfırdan uzaklaşması
  • Kargo/kurye sektöründeki yavaşlama
    bulunuyor.

2023–2024 döneminde artan “ev-ekonomi / bireysel ulaşım ihtiyacı”, pandemi sonrası yükselen trendi desteklemişti. Fakat 2025 ile birlikte özellikle fiyat/gelir dengesinin bozulması, yeni motosiklet alımlarını yavaşlattı.

Pazarın alt segment değerlendirmesi

SegmentDurumNeden
50–150 ccEn sert düşüşkurye talebinin yavaşlaması
250–400 ccorta düşüşfiyat-fayda dengesi geriledi
400 cc üzeridaha hafif daralmahedef kitle daha güçlü alım gücüne sahip
elektrikli motosikletlerbeklentinin altındaşarj altyapısı + fiyatlar caydırıcı

2025’te ne bekleniyor?

- Talebin yılın ilk yarısında düşük seyretmesi
- Yaz sonrası hafif toparlanma ihtimali
- Yerli üretim/yan sanayi yatırımlarının teşvikleriyle maliyet düşüş ihtimali
⚡ Elektrikli modellerde henüz istenen ivme yok

Özet

✅ Türkiye motosiklet pazarı 2025’te %44,2 küçüldü
✅ Kur, finansman ve maliyet baskısı satışları frenledi
✅ Giriş seviyesi modeller satış kaybında başı çekti
✅ Elektrikli modeller henüz sıçrama yapamadı
✅ 2025’in ikinci yarısında sınırlı toparlanma bekleniyor

Kopyalandı!